måndag 18 maj 2009

Vårteckens utmaning nr 9


I dag är det Grand Final i Vårteckensutmaningen.
Eftersom våren är på gång här i Hälsingland så kommer jag nog att visa fler tecken ibland.
Nu blommar mitt krikonträd som bäst.

I många år trodde jag att det var ett plommonträd, men med helt oätbara plommon!


De silvriga auricklerna fortsätter att blomma.....


Nu har dom vanliga auricklerna oxå slagit ut, dom är lite senare jämt.


Vi har varit i Köpenhamn några dagar, så det blir lite vårtecken spaning därifrån oxå.
Det var då inte speciellt varm där heller. Men det hade inte regnat på flera veckor så... klart att det gjorde det en av dagarna vi var där!
Tage Andersens butik är ett måste!


Underbar innergård i butiken. Men vädret var inte underbart den dagen.


Buskpion som nästan blommar och en.....


syren som blommar hängande över en mur i "Assistens Kirkegård"


Härliga färger i en rabatt på Tivoli.


Där såg vi de här flätade pilarna - snyggt! Jag ska visa mer från Köpenhamn en annan gång.

5 kommentarer:

Mejrams! sa...

Vilken överdådig blomning du har i ditt krikonträd, den är ju alldeles översållad. Krikon tycker jag är riktigt goda, inte så mycket fruktkött men goda. Vilken färgprakt det var i Köpenhamn, kan tänka mig att våren (sommaren) hade kommit en bit. Ha en skön dag!/Merja

Anonym sa...

Så mycket fina blommor du har.
Skoj med en till blogg med en hälsing.
jag bor i Lingbo

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei! Ditt tre er jo et syn der det står, fantastisk vakkert vårtegn !

Klem

Annika sa...

Fina vårtecken! Köpenhamn är verkligen fint! Nästa gång ska jag absolut besöka Tage Andersen butiken. Den ser helt underbar ut. Kram Annika.

hagagården sa...

Hej
Såg helt underbart ut i köpenhamn,underbara bilder på blommorna.
kram o ha en trevlig kväll
ninni