fredag 6 mars 2009

Trädgårdsdrömmar i Mars


Just nu drömmer jag om när mitt krikon träd blommar. Det händer oftast i maj. Det är helt vitt utanför fönstret då. Ibland blommar det mer än en vecka, ibland regnar blommorna bort. Hela trädet är täkt med små vita blommor.


Min dillpion har satt fart dom sista åren. Den fördubblar sitt antal blommor varje år tycker jag. Den är så härlig och tålig.


Jag måste visa en bild på en lantlig "traktor" bar, Visst är den läcker. Gamla traktorstolar som barstolar - påhittigt! Det är nått man kan drömma om när snön ligger packad runt huset! Klicka på bilden och titta nära!

2 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

tack för din varma hälsning, oh ett upsala ekeby frek, har med en del saker..på jobbet har jag en hel dröse krukor som inte passar här hemmma! vilke underbar dillpion, ryser av den, såååån längtan till det varma!
traktorbar har jag aldrig hört talas om, såååå ballt!

varmkram lotten

Snuttan sa...

Vad häftigt med traktor stolar.. Vilken ide..

Ha en bra helg

Kram
Åsa